Malowanie rowerów

kolorowe_gumki

Chcecie przemalować swój rower, ale nie wiecie jak się do tego zabrać? Możecie śmiało zwrócić się z tym do nas. Oferujemy proszkowe lakierowanie rowerów oraz pomoc we wszystkim, co jest z tym związane. Wystarczy, że dostarczycie do nas rower lub ramę, wybierzecie kolor z wzornika, a my zajmiemy się resztą.

Oferujemy malowanie rowerów w kolorach ze wzornika RAL. Jeżeli znacie numer koloru z tej palety, nie powinno być problemu, jednak prosimy o kontakt (mail, telefon) w celu potwierdzenia dostępności wybranego koloru. Oprócz kolorów standardowych istnieje też możliwość wykończenia ramy lakierem bezbarwnym, a także w tzw. perle, co w pewnym sensie może też być uznane za metalic. Kilka przykładów a’la metalic mamy do zaprezentowania w sklepie.

Jak? Na kiedy? Za ile?

Pomalowanie stalowej ramy i widelca na podstawowy kolor to koszt 220 zł. W cenie jest piaskowanie przygotowanej do tego ramy i położenie standardowego lakieru z podstawowej palety RAL. Lakierowanie dodatkowych elementów jak na przykład widelec, błotniki, bagażnik, osłona łańcucha płatne są dodatkowo. Koszt lakierowania ramy aluminiowej to 270 zł. Są to ceny za samo piaskowanie i lakierowanie i nie obejmują rozłożenia do malowania i złożenia pomalowanego roweru. Dla wersji perła/bezbarwny plus/metalic ceny rosną o dodatkowe 100 zł i więcej.

Przygotowanie ramy.

Rower do przemalowania może do nas trafić w całości. Zajmiemy się odpowiednim jego przygotowaniem, a po odebraniu z lakierni złożymy go z powrotem. Koszt rozłożenia roweru, przygotowania ramy do lakierowania, a następnie złożenia i wydania jako jeżdżącego to 200 zł. W tej cenie mieści się przegląd i regulacja roweru oraz drobne poprawki, prawidłowa instalacja osprzętu etc. Cena ta nie obejmuje części, które mają zostać wymienione przy okazji przeglądu (łożyska, klocki hamulcowe, ogumienie, pancerze, linki etc.)

Jeżeli chcecie we własnym zakresie przygotować ramę do lakierowania, a następnie złożyć rower – nie ma sprawy. Oto kilka uwag, które pozwolą się zorientować jak przygotować ramę do malowania.

Przede wszystkim rama musi być zupełnie wolna od wszystkich instalowanych w niej części. Żadnych linek czy pancerzy nie zostawiamy. Wszystkie przelotki, uchwyty lub wciskane plastikowe elementy muszą zostać zdemontowane, ponieważ lakier proszkowy wygrzewany jest w wysokiej temperaturze i ulegną one zniszczeniu (jeśli przetrwają piaskowanie). Z kolei metalowe elementy wkręcane, pozostawione do lakierowania, zostaną zaklejone farbą i ich późniejsze wykręcenie będzie bardzo utrudnione. Dlatego z ramy wykręcamy wszystko. Dotyczy to także widelca, z którego bezwzględnie należy zdjąć bieżnię łożyska sterowego. I tu wyskakuje Wuj Dobra Rada i mówi:
– Zróbcie kilka zdjęć roweru przed początkiem rozbiórki!


Jeżeli zależy nam na zabezpieczeniu drobnych gwintów, w otworach montażowych (np. bagażnika, gniazd manetek), to dobrym pomysłem jest zostawienie w nich śrub przeznaczonych „na straty”. Ważne, by można je było uchwycić kluczem, więc nie zostawiamy śrub naciętych np. na płaski śrubokręt.

Termin wykonania usługi zależy od kilku czynników.  Między innymi od tego, czy rower dotarł do nas w całości czy nie, oraz od tego, jakie są terminy w lakierni. Zazwyczaj od pozostawienia u nas roweru do odebrania gotowego, sprawa trwa około trzech tygodni. Staramy się przyspieszać realizację zlecenia, bywa jednak też tak, że sprawy się nieco przedłużają. Dlatego przed przemalowaniem roweru w sezonie (marzec – październik) lepiej założyć, że temat nie jest do zrobienia od ręki:) I pamiętajmy, że nietypowe wykończenia wydłużają czas realizacji.